Page 26 - EKOpodnikanie book
P. 26
EKOPODNIKANIE
Čo je vlastne EKOpodnikanie?
V posledných rokoch sa výrazy ako „zelený“ a „ekologický“ stali v médiách, reklamách a na obaloch
výrobkov takmer nevyhnutnými. Pojem „ekologický“ sa používa pre toľko rôznych výrobkov
a výrobných postupov, že hrozí strata jeho významu.
Definícia
Definícií pojmu ekologický je veľmi veľa, ako napríklad:
týkajúci sa životného prostredia a spôsobu, akým spolu rastliny a živočíchy žijú a vzájomne
sa ovplyvňujú
prospešný pre životné prostredie,
neohrozujúci životné prostredie,
v súlade s prirodzenými životnými podmienkami,
rešpektuje prírodné zákonitosti, ...
Vo všeobecnosti je ale možné používať synonymum nepoškodzujúci životné prostredie. Tento
termín sa najčastejšie týka výrobkov, ktoré prispievajú k ekologickému životu alebo postupova
výrobných procesov, ktoré pomáhajú šetriť energetické zdroje, vodu a ovzdušie.
V rámci výrobného podnikania nie je možné zabudnúť ani na samotný pracovný proces. Produkt má
byť prinajmenšom netoxický, pri výrobe by mali byť v čo najväčšej miere používané udržateľne
vyrábané alebo pestované zložky, výrobky z recyklovaných materiálov a biologicky odbúrateľné
produkty.
Výhody ekopodnikania
Hlavným benefitom pre podnikateľa by mal byť jeho dobrý pocit z pomoci životnému prostrediu. Je
dôležité si uvedomiť, že ekopodnikanie nemusí priniesť výsledky v podobe ekonomického zisku
okamžite, ale ich prináša dlhodobo. Ekopodnikanie zabezpečuje rozširovanie zákazníckej siete,
zvyšuje udržateľnosť podnikania napríklad aj znížením závislosti od centrálnych zdrojov energií,
materiálov i služieb.