Page 28 - EKOpodnikanie book
P. 28
Pochopením skutočného významu ekologického podnikania je možné implementovať
postupy a pravidlá, ktoré povedú k zdravšiemu životu planéty a jej obyvateľov.
Nepochopenie významu slova ekologický môže viesť nielen k pasivite
v tejto oblasti, nezodpovedným konaním hrozí dokonca napáchanie
škôd na ekosystéme. Takéto postupy sa začínajú objavovať
u podnikateľov, ktorí pochopili len ekonomický (marketingový)
význam slova ekologický a rozhodli sa pre jedinú zmenu v ich
podnikaní – pre zmenu označovania výrobkov, postupov, či služieb!
Tým sa zamerajú na ekologicky zmýšľajúcu skupinu zákazníkov
ochotných si za ekologický produkt priplatiť. Takýmto správaním
klamú nielen zákazníkov, ale aj sami seba a celú planétu.
V súčasnosti sú už takéto postupy známe, odhaľované a majú aj svoj
špecifický názov – greenwashing – pozor na pošmyknutie!
Podnikatelia mysliaci ekologizáciu svojho podnikania vážne sa musia zamyslieť nad tým, čo
predstavuje v ich podnikaní najväčší zdroj environmentálnych záťaží a začať od neho. Vo výrobných
procesoch sú kritické environmentálne oblasti tieto: VSTUP – VÝROBNÝ PROCES – VÝSTUP.
Zjednodušene je možné povedať, že sa jedná o celý podnik, ako je to znázornené na obrázku.