Page 28 - EKOpodnikanie book
P. 28

Pochopením  skutočného  významu  ekologického  podnikania  je  možné  implementovať
            postupy a pravidlá, ktoré povedú k zdravšiemu životu planéty a jej obyvateľov.




                                          Nepochopenie významu slova ekologický môže viesť nielen k pasivite

                                          v tejto oblasti, nezodpovedným konaním hrozí dokonca napáchanie

                                          škôd  na  ekosystéme.  Takéto  postupy  sa  začínajú  objavovať

                                          u podnikateľov,  ktorí  pochopili  len  ekonomický  (marketingový)
                                          význam  slova  ekologický  a rozhodli  sa  pre  jedinú  zmenu  v ich

                                          podnikaní – pre zmenu označovania výrobkov, postupov, či služieb!

                                          Tým  sa  zamerajú  na  ekologicky  zmýšľajúcu  skupinu  zákazníkov
                                          ochotných  si  za  ekologický  produkt  priplatiť.  Takýmto  správaním

                                          klamú  nielen  zákazníkov,  ale  aj  sami  seba  a celú  planétu.

                                          V súčasnosti sú už takéto postupy známe, odhaľované a majú aj svoj

                                          špecifický názov – greenwashing – pozor na pošmyknutie!




            Podnikatelia  mysliaci  ekologizáciu  svojho  podnikania  vážne  sa  musia  zamyslieť  nad  tým,  čo
            predstavuje v ich podnikaní najväčší zdroj environmentálnych záťaží a začať od neho. Vo výrobných

            procesoch  sú  kritické  environmentálne  oblasti  tieto:  VSTUP  –  VÝROBNÝ  PROCES  –  VÝSTUP.

            Zjednodušene je možné povedať, že sa jedná o celý podnik, ako je to znázornené na obrázku.
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33